Nestlé 2020-ųjų metinė ataskaita: korporacija fiksavo 3,6% organinį augimą, Baltijos šalys - 5,5%

Nestle metinė ataskaita

„Nestlé“, didžiausia pasaulyje maisto ir gėrimų bendrovė, paskelbė 2020 m. Metinę ataskaitą, kurioje pristatė praėjusių metų finansinius rezultatus ir pasidalino įžvalgomis 2021 metams.

Nepaisant COVID-19 iššūkių, su kuriais susidūrė viso pasaulio verslas, „Nestlé“ 2020-ieji buvo finansiškai stabilūs: bendrovės organinio pardavimo, pelningumo ir kapitalo efektyvumo rodikliai augo trečius metus iš eilės. Organinis augimas pernai pasiekė 3,6% ir buvo didžiausias per pastaruosius penkerius metus. Augimą sustiprino investicijos į vis daugiau vartotojų dėmesio sulaukiančias kategorijas, tokias kaip augaliniai maisto produktai, kava ir sveikatos tyrimai.

Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje veikianti „Nestlé Baltics“ pernai taip pat viršijo prognozes, įmonės pardavimai buvo 5,5% didesni, negu 2019 metais.

Pagrindinis „Nestlé“ augimo veiksnys yra inovacijos, kuriamos atsižvelgiant į besikeičiančius vartotojų poreikius. Tokios inovacijos kaip popierinės „Maggi“ sultinio kubelio pakuotės arba augaliniai maisto produktai padeda mažinti įmonės CO2 pėdsaką, o nuolatinė skaitmeninė transformacija leidžia auginti el. prekybą, kurti vertę pasitelkiant analitinius duomenis, skaitmenizuoti procesus ir tobulinti darbuotojų IT kompetencijas.

Pavyzdžiui, 2020 m. „Nestlé“ el. prekyba sudarė 12,8% visų pardavimų, šis rodiklis lyginant su 2019 m. išaugo 48,4%. Virš 60% visų skaitmeninės komunikacijos kampanijų įmonė pernai kūrė daugiausia dėmesio sutelkdama į analitinius duomenis ir vartotojams individualiai pritaikomą turinį. Visos šios tendencijos, kartu su poreikiu kurti bendrąją, ilgalaikę vertę, kuri skatina bendradarbiauti su visuomene ir saugoti aplinką, išlieka svarbios ir 2021 m.

Daugiausia dėmesio – augintiniams ir kepiniams

Jelena Vorkovič, „Nestlé Baltics“ Finansų vadovė (CFO), sako, kad 2020-ieji nebuvo lengvi metai, tačiau finansinių sukrėtimų pavyko išvengti.

„Labai ryškiai augo namų prekių - pvz., kavos ir kakavos, augintinių maisto, naminio maisto gamybos ingredientų - vartojimas. „Nestle Baltics“ produktų krepšelio pardavimų dinamika aiškiai atspindėjo pasikeitusią aplinką ir naująją realybę, kai gerokai daugiau laiko teko praleisti namuose, žmonės daugiau gamino patys, mėgavosi karšto šokolado ritualais ir lepino augintinius”, - vardija ji.

J. Vorkovič pastebi, kad vadinamosios impulso kategorijos prekių vartojimo rodikliai drastiškai smuko: įvesti judėjimo ribojimai ir ištuštėjusios gatvės „Nestle Baltics“ reiškė sumažėjusius šokolado batonėlių ir išsinešimui skirtos kavos pardavimus.

„Tokios pat tendencijos vyravo visoje Europoje: namų vartojimo prekės išgyveno pakilimą, o aktyvaus laisvalaikio atributai, tokie kaip kava, skirta išsinešti, geriamasis vanduo, vadinamosios impulsyvios („grab-and-go“) kategorijos saldumynų prekyba smuko žemyn“, - sako „Nestlé Baltics“ Finansų vadovė.

Vertinant atskiras „Nestlé“ produktų kategorijas, daugiausia visame pasaulyje augo „Purina PetCare“ ir šiam verslui priklausančių augintiniams skirtų premium kategorijos prekės ženklų „Purina Pro Plan“, „Purina ONE“ ir „Felix“ pardavimai. Didžiąją dalį laiko praleisdami namuose, vartotojai pirko daugiau kepiniams skirtų produktų bei vitaminais ir mineralais praturtinto pieno, todėl pieno gaminių kategorijos pardavimai taip pat ūgtelėjo (7,9%). Kavos kategorijos organinis augimas sudarė 3,2%), jį paskatino išaugusi „Starbucks“, „Nespresso“ ir „Nescafé“ produkcijos paklausa. Pavyzdžiui, „Starbucks“ kavos kapsulių pardavimai pasiekė iš viso 2,7 mlrd. Šveicarijos frankų ir vien 2020 m. jie sudarė daugiau kaip 400 mln. Šveicarijos frankų. Paruoštų patiekalų ir kulinarijos prekių organinis augimas sudarė 4,7% . Dėl pandemijos išsinešimui skirto maisto pirkta mažiau, tačiau vegetariškų ir augalinės kilmės maisto produktų pasiūla taip pat fiksavo dviženklį augimą.

„Nestlé Health Science“ augimas sudarė 12,2% ir atspindėjo išaugusią sveikatos ir imuninę sistemą palaikančių produktų paklausą. Saldumynų paklausa pernai nebuvo didelė – vartotojai įsigijo mažiau dovanų ir rečiau pirko impulsyviai, vandens pardavimai dėl pandemijos smuko.

Svarbiausia – vidiniai resursai

Iššūkių kupinais 2020-aisiais „Nestlé“ daugiausia dėmesio sutelkė į tris pagrindines užduotis: apsaugoti darbuotojus, užtikrinti verslo tęstinumą ir pasirūpinti bendruomenėmis, kurioms reikia pagalbos. Jelena Vorkovič komentuoja, kad gerus rezultatus įmonei padėjo užsitikrinti ne vien namų vartojimo augimas, bet ir žaibiška kompanijos reakcija į pasaulines tendencijas. Dar prieš Europoje paskelbiant karantiną, Nestlé atsisakė darbuotojų verslo kelionių, vidinius ir išorinius susitikimus pakeitė virtualiais, dar daugiau dėmesio skyrė darbuotų sveikatai bei patalpų higienai.

„Užtikrinę dar aukštesnius saugumo reikalavimus, galėjome išsaugoti gamybos pajėgumus ir patenkinti išaugusią kai kurių segmentų prekių paklausą. Pasaulinės pandemijos kontekste labai svarbų vaidmenį suvaidino vidiniai kompanijos resursai; gebėjimas greitai reaguoti į išorinės aplinkos pokyčius, koreguoti verslo planus ir prognozes, užkirto kelią daugeliui brangių klaidų“, - teigia J. Vorkovič.

Daugiau informacijos rasite Nestlé metinėje ataskaitoje:

https://www.nestle.com/sites/default/files/2021-03/2020-annual-review-en.pdf

 

ApieNestlé

„Nestlé“ yra viena didžiausių pasaulyje maisto ir gėrimų bendrovių, joje dirba 230 000 darbuotojų. Įmonė veikia 187 šalyse ir valdo daugiau kaip 2 000 prekės ženklų – nuo žinomų visame pasaulyje iki mėgstamiausių vietinėse rinkose. Žinomiausi „Nestlé“ prekės ženklai yra „Nescafé“, „Maggi“, „Nesquik“, „Purina“, „Lion“, „Kit Kat“, „Perrier“ ir kt.

Baltijos šalyse „Nestlé“ savo atstovybę įkūrė 1996 m. Po šešerių metų buvo įkurta UAB „Nestlé Baltics“, jos centrinis biuras yra Vilniuje.