Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Sveikas užkandžiavimas

Patarimai, kaip paruošti sveikų užkandžių vaikams
healthy snack banner

Įtikinti vaikus valgyti sveiką maistą (ar apskritai valgyti) gali būti tikras iššūkis tėvams. Tyrimai rodo, kad mitybos įpročiai susiformuoja anksti – jau vos dvejų metų amžiaus, tad kuo anksčiau pasiūlysite vaikams sveikesnį maistą, tuo geriau.

1–13 metų vaikai ketvirtadalį savo dienos kalorijų gauna būtent iš užkandžių – tai prilygsta pietums arba vakarienei. Todėl įpratinti juos prie sveikesnių užkandžių yra itin svarbu.

Nestlé for Healthier Kids“ iniciatyvos kūrėjai pateikia keturis paprastus patarimus, kurie padės užkandžiauti linksmai ir drauge stiprinti mitybos įpročius.

Pradėkite ir tęskite

Laikotarpis, kai pradedate vaiką pratinti prie kieto maisto, labai svarbus – supažindindami su sveikais pasirinkimais suformuosite tolesnius jo valgymo įpročius.

healthy snack

Jau 6–12 mėnesių vaiką reikėtų pratinti rinktis maistingus užkandžius.

Geležimi papildyti vaikams skirti grūdų dribsniai, vaisiai ir daržovių tyrelės gali būti idealus pirmasis maistas.

Kai išbandysite šiuos variantus, galite pradėti žvelgti kūrybiškiau ir eksperimentuoti parinkdami skirtingus derinius ar vieno kąsnio užkandžius, kad išlaikytumėte vaiko susidomėjimą.

Pirmaisiais gyvenimo metais apie 95 proc. vaikų suvalgo bent vieną užkandį per dieną, tad būkite tikri, kad tai sveikas užkandis.

 

Mažais žingsneliais didelių pokyčių link

healthy snack

Sakoma, kad Roma nebuvo pastatyta per dieną, tad nepraraskite vilties, jei pažanga nevyksta taip sparčiai, kaip tikitės. Kiekvienas nedidelis teigiamas užkandžiavimo pokytis yra svarbus.

Tikriausiai geriausias patarimas tėvams, bandantiems pagerinti vaikų valgymo įpročius, – pradėti palengva. Kūdikių ir vyresnių vaikų mitybą keiskite pamažu, po truputį siūlydami sveikesnius užkandžius.

Pavyzdžiui, bulvių traškučius pakeiskite viso grūdo pitos duonele ir humusu arba pasiūlykite saldžių užkandžių alternatyvų, tokių kaip švieži vaisiai su jogurtu vietoj sausainių ar pyrago.

 

Iš anksto pasiruoškite vaisių ir daržovių

Visi jūsų geri norai gali nueiti veltui, jei nebūsite iš anksto paruošę užkandžių tam laikui, kai vaikai išalks.

healthy snack

Šviežio maisto turėsite ne visada, tad būkite tikri, kad dėl visa ko esate pasiruošę alternatyvų.

Per dieną reikėtų suvalgyti bent penkias porcijas vaisių ir daržovių – tinka tiek švieži, tiek šaldyti ar džiovinti. Tad turėkite šaldiklyje vaisių kokteiliams plakti. O tomis dienomis, kai labai skubate, būkite pasiruošę džiovintų vaisių ir riešutų.

Taip pat šaldytuve patogu laikyti šviežių daržovių, kad paruoštumėte užkandžių – tokių kaip morkų ar salierų lazdelės ir agurko griežinėliai. Taip pat nuolatos turėkite vaikų mėgstamų vaisių – bananų, obuolių, apelsinų ar vynuogių.

 

Būkite kūrybingi su sveikesniais užkandžiais

Tikriausiai esate girdėję, kad su maistu žaisti negalima, tačiau tai tikrai nereiškia, jog užkandžiavimas turi būti nuobodus.

healthy snack

Įprastus užkandžius – nuo daržovių iki sumuštinių – supjaustykite patraukliai. Derinkite skirtingas formas ir spalvas, kad patiekiamas maistas atrodytų kuo įvairesnis.

Eksperimentuokite derindami vaisius ir daržoves su gardžiomis užtepėlėmis iš avokado ar jogurto arba humusu.

Vaisių kokteiliai yra puikus būdas sveiką maistą pakeisti tokiu pat sveiku užkandžiu. Jie turi tiek pat maistinių medžiagų, bet suteikia kitokią valgymo patirtį.

Kad užkandžiavimas būtų kuo labiau įtraukiantis, paruoškite užkandžių stalą su įvairių rūšių pagardais ir kitais ingredientais sumuštiniams gaminti, ant pitos duonelių pagrindo keptomis picomis ar vaisių jogurtais.

Nestlé for Healthier Kids“ iniciatyva skirta padėti ateities kartoms vartoti geresnį maistą bei gėrimus ir daugiau judėti. Šios iniciatyvos tikslas – iki 2030 metų padėti 50 milijonų vaikų rinktis sveikesnį gyvenimo būdą.

Article Type