Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Mitybos spragų mažinimas

Mitybos poreikių nustatymas yra pirmasis žingsnis jų patenkinimo link
Mitybos spragų mažinimas

Minint Pasaulinę maisto dieną turime daugiau dėmesio skirti ne tik savo, bet ir vaikų mitybai. Skatinti vaikus rinktis daugiau vaisių ir daržovių, kad jų valgomi patiekalai būtų pakankamai maistingi ir juose būtų gausu įvairių rūšių baltymų, yra „Nestlé for Healthier Kids“ iniciatyvos, kuria siekiama kovoti su prasta mityba, pagrindas. Iniciatyva siekiama iki 2030 m. padėti tėvams visame pasaulyje sveikiau auginti 50 milijonų vaikų.

„Prastiems mitybos įpročiams toliau plintant visame pasaulyje, vykdome svarbią iniciatyvą. Nepakankama mityba, įskaitant mikroelementų trūkumą, vis dar yra pirmaujantis kūdikių ligų ir mirtingumo rizikos veiksnysi daugumoje besivystančių šalių. Pasak Pasaulio sveikatos organizacijos, antsvoris bei nutukimas toliau sparčiai plinta ir daro poveikį daugiau negu 340 mln. vaikų ir paauglių visame pasaulyje – tai nerimą keliantis skaičius, nes antsvoris padidina diabeto, širdies ligų ir aukšto kraujospūdžio riziką“, – teigia Henri-Pierre Lenoble, pasaulinis „Nestlé for Healthier Kids“ iniciatyvos vadovas.

Moksliniai tyrimai – geriausi pagalbininkai

Kova su prasta mityba yra sudėtinga užduotis ir jai spręsti reikia platesnio požiūrio, apimančio ne tik mitybą. Nors valgymo įpročiai yra pagrindinė problema, daugybė veiksnių taip pat daro įtaką: tai fizinės veiklos ir elgesio įpročiai, genetika ir netgi socialiniai bei ekonominiai veiksniai.

„Nestlé“, remdamasi sukaupta patirtimi šioje srityje, siekia pagerinti mitybos įpročius pasitelkdama produktų naujoves ir praktinius mitybos patarimus. Bendrovė daug investuoja į tyrimus, kad atskleistų unikalių įžvalgų apie vaikų mitybą ir gyvenimo būdo įpročius skirtingose pasaulio vietose – šį procesą bendrovė vadina „mitybos kraštovaizdžio“ sudarymu. Padarytos išvados išryškina platų mitybos trūkumų spektrą ir atskleidžia, kad jie gali labai skirtis atsižvelgiant į geografinę vietovę pagal joje vyraujančius valgymo įpročius.

Vaikų valgymo įpročių pasaulinė statistika

Buvo nustatyta, kad JAV 16 proc. vaikų yra įpratę praleisti pietus, ir todėl išsivysto fiziniam ir pažintiniam vystymuisi ypač svarbių vitaminų ir mineralų trūkumas. Kinijoje vaikai suvartoja tik 16 proc. rekomenduojamo kiekio pieno produktų. Rusijoje 30 proc. vaikų nevalgo daržovių kasdien.

Vyraujantys mitybos trūkumai priklauso nuo šalies, tačiau tie patys trūkumai taip pat gali būti būdingi ir kelioms šalims. Pavyzdžiui, daugybė Brazilijoje, Filipinuose, Rusijoje ir Kinijoje gyvenančių vaikų vartoja per mažai kalcio. Nuo 70 iki 80 proc. JAV ir Meksikos vaikų viršija sočiųjų riebalų ribas, o Australijos ir Kinijos vaikai šias ribas viršija nuo 20 iki 40 proc.

Mitybos spragų užpildymas

„Gerber“ (JAV) ir „NaturNes“ (Europa) į savo kūdikių maisto produktų asortimentą įtraukia vertingų ekologiškų daržovių ir skaidulų turinčių grūdų. Tai paskatino „Milo“ bei „Nesquik“ sukurti receptus su mažiau cukraus, o „Maggi“ – pasiūlyti naują greitai paruošiamų makaronų, kurie yra ne gruzdinti, bet kepti orkaitėje, asortimentą, siekiant sumažinti riebalų kiekį juose. Šios naujovės tėra keli pavyzdžiai. Bendrovė ir toliau peržiūri savo produktus bei mažina cukraus, druskos ir riebalų kiekį, padidindama daržovių ir skaidulų kiekį receptuose.

Lyginant su 2016 m. pradžia, iki 2019 m. pabaigos „Nestlé“ papildė savo asortimentą 2,76 mlrd. porcijų daržovių, 403 mln. porcijų skaidulų turinčių grūdų, ankštinių kultūrų, riešutų ir sėklų. 2019 m. į 64 labiau pažeidžiamas valstybes, kuriose vyrauja mikroelementų trūkumas, „Nestlé“ pristatė 185,4 mlrd. porcijų maisto produktų ir gėrimų, papildytų bent vienu iš keturių svarbiausių mikroelementų (geležies, jodo, vitamino A ir cinko).

Bendrovė taip pat tęsia ekologiškų ir natūralių produktų portfelio plėtrą ir toliau žengia augalinės mitybos link, nes vis daugiau tyrimų atskleidžia augalinės mitybos naudą sveikatai. Žengdama į priekį „Nestlé“ ir toliau pristatys natūralius, ekologiškus ir sveikesnius produktus rinkai, atskleisdama maisto galią ir siekdama pagerinti kiekvieno žmogaus gyvenimo kokybę dabar ir ateityje.

Daugiau apie „Nestlé for Healthier Kids“ iniciatyvą: https://www.nestle.com/csv/global-initiatives/healthier-kids