Europos Sąjunga skatina maisto pramonę skirti daugiau dėmesio geresnei mitybai


Bir 20, 2016

Įvertinant situaciją, kai didelė dalis europiečių turi viršsvorį, ir kartu vis labiau populiarėjant sveikai gyvensenai, Europos Sąjungos politikai taip pat deda pastangas, kad maisto pramonė daugiau investuotų į kokybiškus, aukštus standartus ir reikalavimus atitinkančius sveikesnius maisto produktus.

ES pirmininkaujanti Olandija paskelbė dėsianti visas pastangas, kad Europos maisto politika motyvuotų gamintojus investuoti į sveikesnių maisto produktų gamybą ir skatintų vartotojams siūlyti kuo sveikesnius ir kokybiškesnius produktus. Iki šiol kiekviena šalis turėjo atskirą planą ir skirtingus nesveiko maitinimosi problemos sprendimo būdus. Tai, kad šios atskiros strategijos pakeičiamos vienu stipriu visai ES bendru politikos modeliu, skatins inovacijas maisto pramonėje, leis sukurti sveiką konkurenciją tarp įmonių ir puoselės sveikesnes alternatyvas žmonių kasdienybėje.

Ši iniciatyva kviečia maisto gamintojus permąstyti ir pakeisti savo mitybos ir sveikatos įsipareigojimus visuomenei. Visų pirma, mažinant cukraus, natrio ir sočiųjų riebalų kiekį savo parduodamuose maisto ir gėrimų produktuose. Prie naujos mitybos politikos jau prisijungė ir palaikymą išreiškė bendrovė „Nestlé“, surengusi konferenciją, kurios metu gvildentos maisto bei mitybos tvarumo ir ateities problemos. Renginys, kuriame buvo minėtas ir įmonės 150 metų jubiliejus, pritraukė daugiau kaip 300 žymių ES politikos ir pilietinės visuomenės veikėjų.

Konferencijos metu nutarta, kad maisto pramonė privalo veikti nedelsiant, nelaukdama reglamentų pokyčių – imtis realių veiksmų, kuriais siekiama supažindinti vartotojus su sveikesniu maistu ir skatinti rinktis sveikesnius maisto produktus. Pranešėjai metė iššūkį maisto pramonininkams atsinaujinti ir gaminti tokius maisto produktus, kurie atitinka XXI amžiaus vartotojų poreikius, įskaitant naujus valgymo įpročius ir demografinius pokyčius. „Kai net 30 proc. visų Europos Sąjungos gyventojų turi problemų su viršsvoriu, akivaizdu, kad situacija labai rimta, todėl privalome bendromis jėgomis stengtis padaryti kuo daugiau, kad tai pakeistume“, – teigė Luis Cantarell, vykdomasis „Nestlé“ viceprezidentas Europai, Artimiesiems Rytams ir Šiaurės Afrikai.

Renginio metu maisto pramonininkai aptarė personalizuotų mitybos produktų galimybes – kaip genetiniais ir kitais individualiais faktoriais apibrėžiama mitybos nauda skirtingiems žmonėms: „Naujoji mitybos karta grindžiama mokslu ir yra personalizuota, todėl gali vaidinti svarbų vaidmenį apsisaugojant nuo ligų ir užkertant kelią jų atsiradimui“, – neabejoja L. Cantarell.

Konferencijoje priimtas bendras sprendimas peržiūrėti turimą maisto ir gėrimų portfelį ir jį atnaujinti atsižvelgiant į sveikos mitybos reikalavimus.