Sort by
Sort by

„Nestlé“ paskelbė pirmojo 2020 m. pusmečio rezultatus

„Nestlé“ grupės organinis augimas siekė 2,8 proc., Europoje, Artimuosiuose Rytuose ir Šiaurės Afrikoje (EMENA) – 2,4 proc. Dalies turto pardavimas ir užsienio valiutos keitimas sumažino grupės pardavimus 12,3 proc., bendras pardavimų kiekis sumažėjo 9,5 proc., iki 41,2 milijardo Šveicarijos frankų (nuo 45,5 milijardo Šveicarijos frankų pirmąjį 2019 m. pusmetį). Tikimasi, kad 2020 m. grupės organiniai pardavimai išaugs nuo 2 proc. iki 3 proc. Taip pat prognozuojama, kad pagrindinės prekybos veiklos pelno marža pagerės, padidės bazinis pelnas, tenkantis vienai akcijai pastovia valiuta, ir kapitalo efektyvumas. Šios gairės yra pagrįstos žiniomis apie COVID-19 situaciją, darant prielaidą, kad, palyginti su dabartinėmis sąlygomis, ji nepablogės.

COVID-19 krizė lėmė esminius pokyčius veikiančiose rinkos dalyse. Ji paskatino pasaulinį ekonominį nuosmukį, sukėlė išbandymų tiekimo grandinėms ir sparčiai keitė vartotojų elgesį. „Nestlé“ greitai ėmėsi veiksmingų priemonių ir prisitaikė prie naujosios realybės. Bendrovės tiekimo grandinė pasirodė esanti atspari, nes gamybos ir paskirstymo įrenginiai ir toliau veikė be didelių trikdžių. Keičiantis vartotojų įpročiams, „Nestlé“ ieškojo būdų patenkinti padidėjusią vartojimo namuose, taip pat sveikatą palaikančių ir imunitetą stiprinančių produktų paklausą bei suteikti vartotojams prieinamų pasiūlymų. Bendrovė paspartino savo skaitmeninių galimybių plėtrą ir išplėtė elektroninę prekybą bei internetinę komunikaciją.

„COVID-19 ir toliau daro įtaką žmonėms visame pasaulyje. Palaikome visus nukentėjusiuosius ir esame įsipareigoję padėti ten, kur galime. Norėčiau padėkoti kiekvienam „Nestlé“ komandos nariui už atsidavimą ir sunkų darbą netikėtų iššūkių akivaizdoje. Mūsų prioritetai išlieka tie patys: žmonių saugumas, nuolatinio būtiniausių maisto produktų ir gėrimų tiekimo vartotojams užtikrinimas bei rūpinimasis mūsų bendruomenėmis ir verslo partneriais teikiant finansinę ir kitokią paramą“, – sako „Nestlé“ generalinis direktorius Markas Schneideris.

Pasak M. Schneiderio, „Nestlé“ išliko atspari greitai kintančiai aplinkai, pirmąjį pusmetį užtikrino tvirtą organinį augimą ir pagerino pelno maržas. „Šie rezultatai rodo mūsų verslo gebėjimą prisitaikyti ir divesifikuoto portfelio stiprumą įvairiose geografinėse vietose, produktų kategorijose ir kanaluose. Šioje naujoje realybėje varotojų elgesiui keičiantis kaip niekada greitai, prisitaikome stiprindami inovacijas, naudodamiesi skaitmeninėmis galimybėmis ir veikdami greitai. Mūsų įsitraukusios komandos ir jų pasiryžimas siekti verslo rezultatų bei didinti pažangą, atsižvelgiant į mūsų visuomeninius ir aplinkos įsipareigojimus, daro mus stipresne įmone kiekvieną dieną“, – priduria M. Schneideris.

COVID-19 krizės poveikis verslui

Pirmąjį pusmetį COVID-19 poveikis organiniam augimui reikšmingai skyrėsi pagal geografiją, produktų kategorijas ir pardavimo kanalus dėl skirtingo protrūkių laiko, apribojimų ir vartotojų elgesio. Daugumos rinkų antrojo ketvirčio augimas buvo lėtesnis. Šią tendenciją atspindėjo sumažėję lauko reklamų pardavimai ir tai, kad vartotojai vartojo atsargas, sukauptas kovo mėn.

Išaugo vartojimo namuose, patikimų prekės ženklų ir asmeninės sveikatos produktų paklausa. „Purina PetCare“, pieno, kulinarijos, kavos namams ir „Nestlé Health Science“ produktų paklausa augo. Vandens ir konditerijos gaminių pardavimai mažėjo dėl mažiau naudotų lauko reklamų, sumažėjusio spontaniško ir impulsyvaus pirkimo. Vartotojai nustojo kaupti daugumos kategorijų prekes. Visose rinkose pastebimas reikšmingas perėjimas nuo ne namie ir spontaniškai parduodamų prekių prie vartojimo namuose. Žymiai paspartėjo mažmeninė prekyba.

Pirmąjį pusmetį su COVID-19 susijusios išlaidos sudarė 290 mln. Šveicarijos frankų, įskaitant išlaidas premijoms, išmokėtoms darbuotojams, darbuotojų saugos protokolus, paramą ir kitas išmokas darbuotojams bei klientams. Be to, grupė padengė 120 milijonų Šveicarijos frankų išlaidas, susijusias su personalo izoliacija ir nenaudojamomis priemonėmis. Tikslų visų metų COVID-19 finansinį poveikį vis dar sunku įvertinti, jis priklausys nuo krizės trukmės ir ekonominių padarinių, taip pat nuo to, kai greitai atsigaus vartojimas ne namuose.

EMENA zonos rezultatai

Organinis augimas siekė 2,4 proc., o realus vidinis augimas – 2,8 proc. Kainodara nukrito 0,4 proc. ir antrąjį ketvirtį tapo teigiama, pagerėjo visuose subregionuose. Deinvestavimas sumažino pardavimus 0,5 proc., o užsienio valiutos kursas neigiamai paveikė pardavimus 7,0 proc. Ataskaitiniai pardavimai EMENA zonoje sumažėjo 5,1 proc., iki 10 mlrd. Šveicarijos frankų.

EMENA zona augo vienaženkliu skaičiumi. Po ypač stiprios metų pradžios, antrąjį ketvirtį organinis augimas tapo neigiamas dėl staigaus pardavimų mažėjimo lauko reklamose, ypač vandens, ir „Nestlé Professional“ kategorijų traukimosi. Kitos produktų kategorijos augo vienaženkliais skaičiais. Zonos rinkos dalis toliau augo daugelyje geografinių sričių ir produktų kategorijų, ypač naminių gyvūnų ėdalo, kavos ir kulinarijos gaminių kategorijose. Kiekviename regione augimas buvo teigiamas, o Rusijoje įgijo didelį pagreitį.

Kava, „Purina PetCare“ ir kulinarijos gaminiai augo dviženkliu skaičiumi. Kavos kategorijoje augo „Starbucks“ produktai ir „Nescafé“. Taip pat augo „Purina PetCare“, „Felix“, „Purina ONE“ ir Tails.com. Naujai įsigytas aukščiausios klasės naminių gyvūnų ėdalo verslas „Lily's Kitchen“ taip pat kilo. Kulinarijos gaminių paklausa padidėjo visuose segmentuose, ypač vegetariškų ir augalinių maisto produktų kategorijose – „Maggi“ ir „Garden Gourmet“. Dėl vartotojų sukauptų atsargų traukėsi kūdikių maisto paklausa. Konditerijos gaminių kategorija traukėsi sumažėjus impulsinių ir dovanojamų gaminių paklausai. Vandens kategorija užėmė rinkos dalį, tačiau traukėsi dėl smarkiai sumažėjusios lauko reklamos. „Nestlé Professional“ pardavimai sumažėjo dviženkliu skaičiumi.

Pagrindinės zonos prekybos veiklos pelno marža padidėjo 40 bazinių punktų. Sumažėjęs aktyvumas parduotuvėse karantino metu ir mažesnės prekių išlaidos viršijo su COVID-19 susijusias išlaidas.