Sort by
Sort by

„Nestlé Baltics“ personalo skyriaus vadovė: daugiau nei pusė darbuotojų į biurą sugrįš tik rudenį

Nestle

Lietuvoje įvedus karantiną daugelis darbuotojų turėjo prisitaikyti prie darbo iš namų. Vyriausybei švelninant karantino sąlygas bendrovės turi ruoštis dar vienam iššūkiui – sugrįžimui į biurus, tačiau verslas neskuba to daryti. „Sugrįšime palaipsniui, etapais. Tik rudenį galime tikėtis, kad į biurą sugrįš daugiau nei 50 proc. darbuotojų“, – sako „Nestlé Baltics“ personalo skyriaus vadovė Natalija Piparienė. Ekspertė dalijasi įžvalgomis ir patarimais, kaip pasiruošti sugrįžti, užtikrinti saugias darbo sąlygas, suderinti darbuotojų ir darbdavio interesus.

 

- Esate didelė tarptautinė kompanija, kaip pavyko per trumpą laiką perorganizuoti darbą ir persikelti dirbti į namus? Kokių priemonių ėmėtės? Su kokiais iššūkiais susidūrėte ir kaip juos sprendėte?

- Su šiuo iššūkiu susitvarkėme greitai ir sėkmingai. Iki karantino įvedimo darbuotojai turėjo galimybę dirbti iš namų, tad tai nebuvo didelė naujovė. Žinoma, tam tikri pokyčiai buvo neišvengiami. Atsiradus pavojaus signalams vasario mėnesį sustabdėme keliones, komandiruotes. Kitas žingsnis – pasirūpinome apsaugos priemonėmis, pavyzdžiui, dezinfekciniais skysčiais, pirštinėmis ir kitomis. Darbuotojams suteikėme reikalingas darbo priemones – nešiojamuosius kompiuterius, papildomus monitorius, be to, norintieji galėjo su savimi pasiimti biuro kėdes, kad dirbti būtų patogu.

Dar vienas svarbus aspektas – nuolatinė komunikacija. Aktyviai dalijomės aktualia informacija – kas vyksta, kokių priemonės imamės, ką darysime toliau. Paskelbėme ir praktinius patarimus, kaip patogiai įsirengti darbo vietą, kaip tinkamai organizuoti darbą, pavyzdžiui, nepamiršti poilsio laiko ir pan.

Kartą per savaitę visus darbuotojus kviečiame į virtualų susitikimą, kuriame dalijamės naujausia informacija. Komandos turi ir atskirus susitikimus, kurių metu ne tik aptaria svarbiausius darbus, bet ir turi progą išgerti „virtualios kavos“. Vidinę komunikaciją palaikome iki šiol – tai labai svarbu šiomis neeilinėmis aplinkybėmis.

- Ar esate pasiruošę kitam išbandymui – sugrįžti į biurą?

-Saugumas turėtų būti kiekvienos bendrovės prioritetas. Mes vertiname kitų šalių patirtį, atsižvelgiame į „Nestlé“ bei mūsų šalies paskelbtas rekomendacijas. Šiuo metu esame visiškai pasirengę ir informavę darbuotojus, kokia tvarka sugrįšime.

- Gal galite pasidalinti savo gerąja praktika? Kokia tvarka sugrįšite?

- Planuojame sugrįžti palaipsniui, grupėmis. Pirmu etapu vienu metu ofise dirbs ne daugiau nei 15 proc. darbuotojų, antru – 30 proc., trečiu – 50 proc. Taigi, tik rudenį galime tikėtis, kad biure vienu metu dirbs daugiau nei 50 proc. darbuotojų. Darbuotojus padalinsime į grupes, kurios dirbs po dvi dienas per savaitę, skirtingomis dienomis, o vieną dieną per savaitę biuras bus tuščias – visi dirbs iš namų.

Atsižvelgsime į darbuotojų norus – jei darbuotojas norės pasilikti dirbti iš namų – jam tokia galimybė bus suteikta, tačiau yra tokių, kurie jau informavo, kad norėtų dirbti biure. Taip pat nustatėme asmenis, patenkančius rizikos grupes – jų prašysime pasilikti dirbti namuose.

Svarbu stebėti situaciją ir tinkamu metu reaguoti – jei reikės, koreguosime planus darbuotojų saugumui ir sveikatai skirdami aukščiausią prioritetą.

- Kaip užtikrinsite darbuotojų saugumą?

- Suteiksime visas reikalingas apsaugos priemones – apsaugines veido kaukes, kurias bus privaloma dėvėti bendrose patalpose, pirštines, dezinfekcinius skysčius, sanitarines servetėles, matuosime temperatūrą, dezinfekuosime patalpas, prašysime rengti virtualius susitikimus. Jei bus „gyvo“ susitikimo būtinybė – jis galės būti organizuojamas pritariant vadovui, ne daugiau kaip dešimties žmonių  grupėje, o jo metu darbuotojai turės dėvėti apsaugines veido kaukes. Žinoma, prašysime laikytis saugaus atstumo reikalavimų. Kad darbuotojams būtų paprasčiau ir lengviau – jau perdėliojame baldus.

Taip pat glaudžiai bendradarbiaujame su biuro nuomotojais, nes mums svarbu, kokių saugumo priemonių jie imasi, pavyzdžiui, dėl bendrų erdvių valymo, dezinfekcijos, vėdinimo, skatiname imtis papildomų informavimo veiksmų dėl liftų naudojimosi tvarkos.

- Ar dėl darbo organizavimo tvarkos kalbate su darbuotojais? Klausiate jų nuomonės – kokie jų poreikiai?

- Taip, grįžtamasis ryšys mums svarbus. Kurdami sugrįžimo į biurą taisykles kvietėme balsuoti, kurią savaitės dieną darbuotojams patogiausia dirbti iš namų. Vadovausimės apklausos rezultatais. Taip pat padarėme virtualųpristatymą, kurio metu darbuotojai galėjo komentuoti, užduoti klausimus dėl sugrįžimo į biurą tvarkos.

Norėdami išsiaiškinti, kaip darbuotojai jaučiasi dirbdami iš namų, kokios jų nuotaikos, ar jie iš bendrovės gauna pakankamai informacijos, jaučia vadovų palaikymą, atlikome papildomą „pulse“ tipo apklausą (angl. pulse survey). Džiugu, kad rezultatai buvo labai geri – 96 proc. darbuotojų vertinimu, bendrovė tinkamai susitvarko su esama situacija.

- Ar visose Baltijos šalys bus taikomos vienodos sugrįžimo taisyklės?

- Siekiame, kad sugrįžimo procesas būtų aiškus ir sklandus, todėl atsižvelgiame į „Nestlé“ rekomendacijas, taip pat deriname veiksmus kartu su komandomis Latvijoje ir Estijoje.