Subalansuota mityba


Tai mitybos būdas, kai parinkus įvairius maisto produktus organizmas gauna visų jam būtinų maistinių medžiagų. Paisydami subalansuotos mitybos rekomendacijų gauname reikiamą kiekį energijos, baltymų, riebalų, angliavandenių, vitaminų ir mineralinių medžiagų. Šių elementų poreikis organizmui nustatomas pagal amžių, ūgį, kūno svorį, lytį, fizinį aktyvumą, nėštumą ar maitinimą krūtimi ir sveikatos būklę.

Sunku kasdien skaičiuoti atskirų maistinių medžiagų normas ir galvoti, kiek, kokių produktų reikėtų suvalgyti, kad mityba būtų tinkamai subalansuota. Reikia stengtis kiekvieną dieną suvalgyti rekomenduojamų maisto grupių produktų:

- kiekvieną dieną reikėtų valgyti grūdinių produktų: grūdėtosios duonos, sėlenų, dribsnių, kruopų, ryžių, makaronų;

- bent 5 kartus per dieną reikėtų valgyti daržovių;

- bent 3 kartus per dieną reikėtų valgyti vaisių;

- per dieną reikėtų suvalgyti 1 ar 2 porcijas liesos mėsos ar žuvies;

- per dieną reikėtų suvalgyti 1-2 porcijas pieno produktų;

- patiekalams paruošti reikėtų naudoti augalinius riebalus ir retkarčiais suvalgyti riešutų ar sėklų.