Sort by
Sort by

Geras maistas, geras gyvenimas: „Nestlé“ švenčia 150 metų jubiliejų

Geras maistas, geras gyvenimas: „Nestlé“ švenčia 150 metų jubiliejų

1867 m. Šveicarijoje per anksti gimęs berniukas negalėjo maitintis motinos pienu. Tuo metu alternatyvų motinos pienui nebuvo, tad nemažai naujagimių pirmojo gimtadienio taip ir nesulaukdavo. Situacija apsivertė po revoliucinio Henri Nestlé išradimo – jo sukurta speciali košelė kūdikiams buvo vienintelis maistas, kurį šis berniukas galėjo virškinti. Būtent tai ir išgelbėjo jo gyvybę.

 

Šis H. Nestlé išradimas atspindi ir visos jo įkurtos kompanijos verslo modelį – numatyti ir patenkinti besikeičiančius vartotojų poreikius. Jį „Nestlé“ sėkmingai įgyvendina jau 150 metų.

Šiandien visame pasaulyje per dieną suvartojama daugiau nei milijardas „Nestlé“ produktų. Įmonės veikla paplitusi 197 šalyse, kur dirba beveik 340 tūkst. darbuotojų. Tačiau per 150 metų pasikeitė tik kompanijos dydis – „Nestlé“ ir toliau puoselėja tas pačias vertybes ir žymųjį savo logotipą, o centrinė būstinė vis dar įsikūrusi Vevė mieste Šveicarijoje – ten, kur ir gimė nedidelis H. Nestlé verslas.

Augimas industriniame amžiuje

„Nestlé“ istorija prasidėjo 1866 m., kai kondensuoto pieno kompanija „Anglo-Swiss“ pirmieji Europoje pateikė į rinką kondensuotą pieną. Tai dar vienas „gyvybę saugantis“ produktas, kai produktų šaldymo sistema dar nebuvo išrasta – šviežias pienas greit sugesdavo, o jį pervežti buvo beveik neįmanoma. 1905 m. „Anglo-Swiss“ susijungė su „Nestlé“ ir suformavo „Nestlé & Anglo-Swiss“ pieno kompaniją, kuri 1977 m. tampa tiesiog „Nestlé“.

Ankstyvą kompanijos sėkmę lėmė investicijos į mokslinius produktų tyrimus ir modernias gamyklas. Pramonės perversmas „Nestlé & Anglo-Swiss“ suteikė galimybę ne tik pasiekti rinkas visame pasaulyje, bet ir šviesti vartotojus mitybos, maisto produktų kokybės, saugumo, prieinamumo ir skonio klausimais. Tokia sėkmės formule „Nestlé“ naudojasi ir šiandien.

Nestlé condensed milk poster

1938 m. žmonės jau galėjo pradėti dieną su Nescafé – pirmąja pasaulyje puikaus skonio, greitai paruošiama tirpia kava. Nuo 1948 m. jie jau galėjo mėgautis Nesquik – kakavos pagrindu sukurtais milteliais, lengvai tirpstančiais net šaltame piene. O 1957 m. atsiranda Maggi makaronai – vakarienė skardinėse – susilaukę milžiniško populiarumo.

Palengvinimas virtuvėje

Maistas skardinėse netrukus tapo itin populiarus „Nestlé“ produktas. Toks maistas ilgai negenda, jį lengva pašildyti, o valgyti galima iškart, netgi šaltą. Be to, skardines lengva pervežti, tad jas, kaip ir Nescafé kavą, patogu pasiimti į kelionę.

vintage Nescafé ads

Nuo 7-ojo dešimtmečio žmonės taip pat galėjo džiaugtis dar viena jų patogumui sukurta „Nestlé“ produktų linija – šaldytais produktais ir ledais. O 1986 m. „Nestlé“ žengė dar vieną žingsnį į priekį – pristatyta pažangi Nespresso sistema, pakeitusi suvokimą apie kokybišką kavą.

„Nestlé“ visuomet siekė pagerinti kasdienio gyvenimo kokybę ir suteikti savo vartotojams kasdienių malonumų. Tad 1904 m. kompanija įžengė į šokolado rinką – eksportuojami Peter&Kohler produktai, prie kurių vėliau prisidėjo tokie prekės ženklai Cailler ir KitKat.

Cailler

Suplanuota mityba: maisto ateitis

Šiandien „Nestlé“ verslas apima gaiviųjų gėrimų, mineralinio vandens, pieno produktų, saldumynų, gyvūnų maisto ir netgi odos priežiūros priemonių gamybą. 2011 m. kompanija praplėtė savo veiklą mitybos, sveikatos ir sveikatinimo srityse – įkurtas „Nestlé“ sveikatos mokslų institutas. Čia „Nestlé“ mokslininkai kuria ir tobulina maistingus produktus, orientuotus į optimalią smegenų veiklą (pavyzdžiui, sveiką senėjimą).

family having breakfast

Tokios naujovės padės „Nestlé“ atkreipti dėmesį į pasaulinius mitybos iššūkius, augančią populiaciją, senėjančią visuomenę ir nutukimą. Ši aistra subalansuotai mitybai įpareigoja „Nestlé“ tobulinti savo produktus mažinant druskos, cukraus ir sočiųjų riebalų kiekį bei papildant juos vitaminais, mineralais, daržovėmis ir viso grūdo maisto produktais.

Švenčiant 150 metų jubiliejų, kompanija tvirtai laikosi savo įsitikinimų ir duotų pažadų nuolat tobulėti ir kurti pridėtinę vertę savo akcininkams, bendruomenėms, kuriose veikia, ir plačiajai visuomenei. Tai įsitikinimai, kurie saugo Henri Nestlé vertybes ir įrodo, kad „Nestlé“ su džiaugsmu laukia ir kitų 150-ies „Gero maisto, gero gyvenimo“ metų.