Tarptautinė laimės diena


Kov 21, 2018

 

Maisto produktai, kurie sužadina laimės jausmą

Šiandien pasaulis mini tarptautinę laimės dieną. Laimės jausmą sukelia daug veiksnių – darnūs santykiai šeimoje, įdomus darbas, pomėgiai. Įdomu, kad vienas svarbių laimės faktorių yra maistas – kai valgome, jaučiamės laimingi.

Laimės jausmą sukelia dopaminas. Tai natūralus žmogaus organizme gaminamas junginys, dar vadinamas „laimės hormonu“. Kai valgome skanų maistą, žmogaus smegenys išskiria daugiau dopamino. Susipažinkite su maisto produktais, kurie labiausiai sužadina laimės jausmą.

Šokoladas

Šokolade, ypač juodajame, esantys antioksidantai teigiamai veikia visą organizmo darbą: atpalaiduoja kraujagyslių sieneles, mažina kraujo spaudimą, gerina kraujo cirkuliaciją. Pasak maisto bendrovės „Nestle“ atstovės Arianos Rastauskaitė, juodajame šokolade gausu magnio, kurio trūkumas organizme gali sukelti irzlumą, depresiją, ar nuotaikos svyravimus. Kasdien suvalgant po plytelę šokolado, pastebimai sumažėja streso hormonų lygis organizme. Kuo daugiau kakavos sausųjų medžiagų yra šokolade, tuo organizmui jis naudingesnis. Tad jeigu jaučiatės nelaimingi, , į kišenę įsimeskite šokolado plytelę, kuris padės nepasiduoti užplūstančiam liūdesiui.

Kakava

Ypatingai mėgstama vaikų ir nepelnytai pamirštas suaugusių. „Kakavos pupelės turi nedidelį endorfinų kiekį, todėl šios priežasties kakavos gėrimas gerina nuotaiką. Kakava aprūpina organizmą naudingoms medžiagomis, joje gausu geležies, magnio ir kalcio“, - teigė „Nestle“ atstovė. Vertėtų nepamiršti, kad kakavoje, esantis kofeinas suteikia energijos, todėl kakavą rekomenduotina gerti pusryčiams. Ruošiant maistą ar gėrimus namuose, juos galima papildyti kakavos milteliais, taip būsite tikri, kad į patiekalus nebus pridėta nenaudingų priedų, kurie slopina antioksidantus. Reguliariai vartojant kakavą ir naudos organizmui bus daugiau, ir  Jūsų akys spindės labiau.

Bananai

Dar vienas, ypatingai nuotaiką gerinantis produktas – bananai. Šiame vaisiuje randama medžiag triptofrano – medžiagos, kuri reikalinga  „laimės hormono“ serotino gamybai. Serotinas padeda pagerinti nuotaiką, atsipalaiduoti, išvengti nuotaikų svyravimų bei pagerinti miego kokybę. Bananuose taip pat gausiu B grupės vitaminų, kurie padeda nuraminti nervų sistemą. Jeigu jaučiate energijos trūkumą, suvalgykite bananą, kuris greitai suteiks energijos ir pakels nuotaiką.

Riešutai

Tai vienas svarbiausių mūsų baltymų bei energijos šaltinių. Riešutuose gausu antioksidantų, seleno, vitamino E.  Būtent šie elementai, palaiko energijos kiekį organizme. Visi riešutai be išimčių turi daug mononesočiųjų ir polinesočiųjų riebalų rūgščių. Tai yra rūgštys, kurios padeda sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje.

Norite ilgiau gyventi? Valgykite riešutus. Atlikti tyrimai rodo, kad žmonės, kurie vartoja daugiau riešutų - gyvena ilgiau. Neapsiribokite viena riešutų rūšimi, rinkitės skirtingas, mat visos jos turi žmogui reikalingų medžiagų. Tik vertėtų nepadauginti, kadangi šie „mažyliai“ yra labai kaloringi.

Natūralus jogurtas/kefyras

Jogurtas ar kefyras, praturtintas gerosiomis bakterijomis, arba kitaip – probiotikais, kurie reikalingi ne tik sveikatai, bet ir gerai emocinei savijautai. Probiotikai tiesiogiai veikia medžiagų apykaitą, kadangi skaido maisto angliavandenius, sintetina ir išskiria vandenyje tirpius vitaminus. Vartojant produktus, kuriuose gausu probiotikų, jausitės lengvi ir energingi.