„Nestlé“ prekės ženklui, pristačiusiam tirpiąją kavą, sukanka 75-eri

Kov 28, 2013

„Nestlé“ prekės ženklas, kilęs iš idėjos, kaip išspręsti neparduotos kavos problemą, švenčia 75-erių metų sukaktį ir savo pasiekimus tapus vienu iš mėgstamiausių gėrimų pasaulyje.

Šiandien visame pasaulyje kas sekundę išgeriama daugiau nei 5 500 puodelių tirpiosios kavos Nescafé,, įtinkančios įvairaus skonio ir pageidavimų kavos mėgėjams.

„Švenčiame turtingą Nescafé istoriją ir paveldą. Tai pirmoji tirpioji kava pasaulyje, išlaikiusi išskirtinį kavos aromatą. Per pastaruosius 75-erius metus Nescafé, iš pradžių tebuvusi kava skardinėje, išaugo iki plataus produktų ir sistemų asortimento“, – teigia Carsten Fredholm, „Nestlé“ gėrimų strateginio verslo padalinio vadovas.

„Šiuo metu Nescafé galima rasti 180 šalių ir mes akcentuojame būsimo augimo perspektyvas, nes ji ir toliau pirmauja kavos gėrimų kategorijoje“, – priduria jis.

Inovacijos iš pat pradžių

1929 m. Louis Dapples, tuometinis „Nestlé“ vadovas, gavo įdomią užduotį iš savo buvusio darbdavio – Prancūzijos ir Italijos banko Pietų Amerikai.

Po Volstrito griūties sumažėjus kavos kainoms, bankas Brazilijos sandėliuose turėjo daug neparduotų kavos atsargų.

„Nestlé“ buvo paprašyta išsiaiškinti, ar iš šių atsargų nebūtų galima pagaminti tirpiosios kavos kubelių ir pardavinėti juos vartotojams.

Kad bendrovės tyrėjams padėtų rasti sprendimą, prie komandos prisijungė chemikas dr. Max Morgenthaler.

Po trejus metus trukusių tyrimų „Nestlé“ komanda išsiaiškino, kad café au lait (kavos su pienu ir cukrumi) milteliai skonį išlaiko ilgiau.

Tačiau buvo sudėtinga sukurti tokius miltelius, kad jie lengvai tirptų vandenyje, ir tinkamai apdoroti pieną bei cukrų.

Nescafé gimimas

Dr. Morgenthaler išsiaiškino, kad pasaldinta kava su pienu ilgiau išlaiko skonį ir aromatą nei kava be cukraus. Taip pat mokslininkas pastebėjo, kad paveikta aukštos temperatūros ir slėgio kava ilgiau išlieka šviežia.

Galiausiai dr. Morgenthaler padarė išvadą, kad tirpiosios kavos aromato ilgaamžiškumo paslaptis yra tinkamas angliavandenių kiekis. Tai buvo atradimas, iš esmės keičiantis ligšiolinį mąstymą.