Maggi magija

Sultinio, kubelio ir kūrybiškumo istorija

Lie 4, 2016

 

XIX a. pabaigoje Maggi prekės ženklo įkūrėjas Julius Maggi buvo tarsi apsėstas vienos savo svajonių – sukurti maisto produktus, kurie būtų taip pat plačiai naudojami kaip druska ir pipirai. Sukurti tokius produktus, kurie numalšintų darbininkų alkį už prieinamą kainą, ir tokį prekės ženklą, kurio neįmanoma pamiršti.

Šiandien Maggi pagardai, sriubos ir sultiniai, išsiskiriantys raudonos ir aukso spalvų pakuotėmis, yra vieni sėkmingiausių kompanijos Nestlé prekės ženklų – Juliaus Maggi svajonė išsipildė su kaupu.


Juliaus Maggi įmonė buvo įsikūrusi mažame Šveicarijos kaimelyje ir iš pradžių vertėsi miltų gamyba. Tačiau visuomet į ateitį žiūrintis J. Maggi laikui bėgant pastebėjo, kad keičiasi žmonių mitybos įpročiai – moterys vis daugiau laiko ėmė leisti darbe ir vis mažiau – virtuvėje. Jis suprato, kad dirbantiems žmonėms reikia maistingo, sotaus ir greitai paruošiamo maisto. 1882 m. J. Maggi sutiko lygiai taip pat į ateitį žvelgiantį daktarą Fridolin Schuler – šis susitikimas tapo lemtingu tašku Maggi istorijoje ir maisto gaminimo namuose perversmo pradžia.

Pradžia: ankštinės daržovės

Dr. Fridolin Schuler tikėjo, kad egzistuoja ryšys tarp prastos mitybos ir augančio įvairių susirgimų skaičiaus. Mėsos produktai tuo metu daugeliui buvo neįperkami, tačiau jis buvo įsitikinęs, kad ankštinės daržovės, turinčios daug maistingų medžiagų ir lengvai virškinamos, gali padėti išspręsti nepilnavertės mitybos problemą.

Remdamasis F. Shuler įžvalgomis ir matydamas augantį rinkos potencialą, Julius Maggi nusprendė pagaminti naujos rūšies miltus iš ankštinių daržovių. Po dvejus metus trukusių tyrimų jis rinkai pristatė smulkiai maltus žirnelių ir pupelių miltus, o 1885 m. – ir pirmąsias greitai paruošiamas sriubas. Dar po metų pasaulį išvydo Maggi sultinio kubelis, skirtas įvairioms sriuboms ir padažams gaminti – vienas pirmųjų tokio tipo produktų rinkoje.


Greitai paruošiamos Maggi sriubos ir pagardai greitai susilaukė didžiulės tarptautinės sėkmės – 1888 m. Maggi jau turėjo filialus Vokietijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose. Julius Maggi suprato, kad vartotojų dėmesiui patraukti ir jų lojalumui užsitarnauti prekės ženklas turi išsiskirti iš kitų. Todėl jis užregistravo savo parašą ir įvairias pavardės formas (nuo Magi iki Magique) keletoje šalių, kad išvengtų produkto padirbinių.

Klasikinis kubelis

Maggi sultinio kubelis ir šiandien išlieka populiariausiu Juliaus Maggi kūrinių. Tik pasirodęs, greitai paruošiamas sultinys, suspaustas į mažą kubelį, greitai tapo tokiu populiariu ir mėgstamu, kad netgi pateko į vieną legendinio kubisto Pablo Picasso paveikslą.


1947 m. Maggi prekės ženklas prisijungė prie Nestlé. Ir, kaip svajojo Julius Maggi, šiandien jis plačiai vartojamas visuose žemynuose. Tam, kad papildytų mitybą reikalingomis medžiagomis ir suteiktų energijos, produktai praturtinami tokiais mikroelementais, kaip geležis, o vartotojai skatinami į savo valgiaraštį įtraukti kuo daugiau daržovių ir pilno grūdo produktų. J. Maggi kūrybinė dvasia taip pat gyva – Maggi maisto gaminimo programa sėkmingai veikia 30-yje šalių.