„Alliance for YOUth“ tyrimas: jaunimas darbo galimybių ieško „Facebook‘e“


Lap 16, 2016

Baltijos šalių jaunimas aktyviai ieško įsidarbinimo galimybių, o darbo paieškai išnaudoja populiarius socialius tinklus. Šią tendenciją parodė Europos darbdavių iniciatyvos „Alliance for YOUth“ inicijuotas tyrimas „Twiployment 4 Youth“.

Šį tyrimą iniciavo „Alliance for YOUth“ partnerė „Nestlé Baltics“, o tyrimą atliko kita iniciatyvos partnerė - bendrovė „Nielsen“. Tyrimo metu buvo apklausta po 500 jaunų (18-29 m.) žmonių Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje.

„Twiployment 4 Youth“ rezultatai parodė, kad beveik kad Lietuvoje ir Latvijoje kas antras, o Estijoje – kas ketvirtas jaunas žmogus ieško darbo. Darbo ieško ne tik nedirbantys jaunuoliai, bet ir didelė dalis dirbančio jaunimo.

Paaiškėjo, kad internetas yra pagrindinis darbo paieškos kanalas, o jaunimas naudojasi įvairiomis darbo paieškos galimybėmis – ieško darbo skelbimų specializuotuose karjeros portaluose, įmonių svetainėse, klausia draugų rekomendacijų.

Dauguma jaunuolių svarbiu darbo paieškos kanalu įvardijo ir socialinius tinklus. Pavyzdžiui, „Facebook“, darbo paieškai naudoja net 80-90 proc. jaunų estų, latvių ir lietuvių. Mažesnė apklaustųjų dalis naudoja „Linkedin“,  „Google+“ ir „Twitter“.

Įmonių socialinių tinklų paskyrose galima rasti daug dominančios informacijos apie bendrovę – pradedant veikla, darbo kultūra, tradicijomis ir baigiant – kitų žmonių rekomendacijomis ar atsiliepimais apie bendrovę.

Ieškant darbo socialiniai tinklai yra naudingi, nes galima apie bendrovę sužinoti iš kitų žmonių komentarų ir rekomendacijų. Be to, daug naudingos informacijos apie potencialią darbovietę galima rasti įmonių paskyrose. Jaunimo atstovai taip pat pabrėžė, kad socialiniai tinklai yra modernus ir inovatyvus būdas darbo paieškai, reprezentuoja šiuolaikinio jaunimo vertybes.

Beje, vis daugiau jaunų žmonių supranta, kad potencialūs darbdaviai taip pat analizuoja jų socialinių tinklų profilius – juk netinkama žinutė, nuotrauka gali būti priežastis, kodėl darbdavys nusprendė atmesti darbuotojo kandidatūrą. Apklausos rezultatai parodė, kad  pusė darbo ieškančių jaunuolių ištrina ar nepublikuoja netinkamo turinio. Kiti pakeičia nuostatas, kad asmeninės informacijos negalėtų matyti pašaliniai. Mažesnė jaunimo dalis stengiasi sužavėti darbdavį – patalpina teigiamos informacijos apie sugebėjimus, pasiekimus, įkelia reprezentatyvią profilio nuotrauką. 

Beje, tyrime taip pat buvo siekiama išsiaiškinti, ar didžiausi Lietuvos darbdaviai išnaudoja socialinius tinklus („Facebook“ ir „Linkedin“) darbuotojų paieškai ir teigiamo darbdavio įvaizdžio formavimui.  Tarp aktyviausiai komunikuojančių potencialiems darbuotojams socialiniuose tinkluose sektorių išsiskyrė informacinės technologijos (40 proc. žinučių), toliau sekė transporto ir logistikos sektorius (24 proc.), finansų sektorius (23 proc.). Mažiausiai komunikavo mažmeninės prekybos (9 proc.) ir pramonės sektoriai (4 proc.).

 „Alliance for YOUth” - Nestlé iniciatyva, jungianti didžiausias įmones Europoje, kurios pripažįsta, kad jaunimo nedarbas – didelė socialinė ir ekonominė žemyno problema ir yra pasiruošusios padėti šią problemą spręsti. Jos tikslas – padėti jauniems žmonėms žengti pirmuosius žingsnius darbo rinkoje.

Infografikas .pdf formatu

Infografikas